DOBROĆ ANIOŁÓW


DOBROĆ ANIOŁÓW

Dobroć  Aniołów  służących nam pomocą, jest czasem tak mało doceniona przez ludzi. Oczywiście nie negują ich istnienia, ale nie czynią czasem nic, aby chociaż im Podziękować za opiekę. Aniołowie Stróżowie czasem mają zatem  zasmucone twarze, widząc jak omijani są i lekceważeni nawet.

A co najważniejsze zapominają  o Modlitwie, jaką  wszyscy znaliśmy w dzieciństwie:

ANIELE BOŻY

„Aniele boży stróżu mój,

Ty zawsze przy mnie stój!

Rano, wieczór, we dnie, w nocy,

bądź mi zawsze ku pomocy!

Strzeż duszy i ciała mego

i zaprowadź mnie do żywota wiecznego.

Amen.”

Anioł, sługa boży, jednoznacznie kojarzący się ludziom z niesamowitą dobrocią, strażnik pokoju i miłości, prowadzący człowieka przez życie i oświetlający mu drogę w trudnych chwilach.

Słowo ,,Anioł ?

Miało swój początek w języku greckim, gdzie oznaczało posłańca. Mimo, że te postacie kojarzą się bezpośrednio z chrześcijaństwem, to znane były już w starożytności, a mianowicie w starożytnym Egipcie i Babilonii.

W religiach tych cywilizacji, Anioły również są istotami pośredniczący w dialogu, człowiek- Bóg.  Już wtedy posiadały też trochę cech fizycznych, z którymi kojarzymy je do dzisiaj, tj. ludzka twarz i uskrzydlone ciało.

Najwięcej Aniołów można oczywiście znaleźć pomiędzy wersetami Biblii, ich obecność jest wyraźnie zaznaczona już w Starym Testamencie, nie znajdziemy tam jednak wielu informacji o pochodzeniu ,oraz różnych rodzajach tych istot.

W chrześcijaństwie znalazły się za sprawą judaizmu.

Biblia, jednak wyraźnie mówi o tym, że człowiek jest istotą podrzędną, w stosunku do Aniołów. A jest ich bardzo wiele, a także, że wypełniają polecenia Jezusa i chronią ludzi. Do Aniołów zwracamy się różnie. I do Archaniołów też inaczej.

Przecież Bóg dał nam te Anioły do pomocy. Oprócz Boga i Matki Bożej, Anioł Stróż jest naszym najbliższym przyjacielem na ziemi.

Nasi Aniołowie Stróże są z nami w każdym momencie życia i chcą byśmy zostali zbawieni. Mogą nam fizycznie i duchowo przewodniczyć. Aniołowie Stróże dzieci są zdolni do wielkich cudów, by im pomóc i je uratować.

„ Oto Ja posyłam anioła przed tobą, aby cię strzegł w czasie twojej drogi i doprowadził cię do miejsca, które ci wyznaczyłem. Szanuj go i bądź uważny na jego słowa. Nie sprzeciwiaj się mu w niczym, gdyż nie przebaczy waszych przewinień, bo Imię Moje jest w nim”

Księga Wyjścia 23: 20-22

ARCHANIOŁOWIE

Są najbardziej nam znanymi Aniołami, ponieważ Pismo Święte podaje nam imiona trzech spośród tych duchów, mianowicie Świętego Michała, Świętego Gabriela i Świętego Rafaela.

O innych aniołach z tego zastępu niż tych trzech wiemy niewiele.

Znamy takie określenie Aniołów,  jak Anioł Pański

„ Anioł Pański zwiastował  Pannie Maryi.”- Gabriel

ŚWIĘTY GABRIEL

jest również wspominany w Starym i Nowym Testamencie. Jego imię oznacza „siła Boga”. Ukazał się Danielowi w Starym Testamencie i wyjaśnił proroctwa o Mesjaszu czy Chrystusie, który ma nadejść. Gabriel ogłosił dobrą nowinę, że Bóg chce wysłać Jezusa Zbawcę czy Mesjasza, by nas ocalił. Święty Gabriel dał nam słowa Pozdrowienia Anielskiego ” Zdrowaś  Maryjo”.

ŚWIĘTEGO MICHAŁA


Pismo wspomina kilka razy, zarówno w Starym, jak i Nowym Testamencie. Jego imię oznacza „który jest jak Bóg”.

Wierzy się, że doprowadził do walki przeciw Szatanowi i jego naśladowcom. Jest on wielkim przeciwnikiem Szatana i powinniśmy często go przywoływać.

ŚWIĘTEGO RAFAELA

wspomina się jedynie w pięknie romantycznej Księdze Tobiasza, gdzie pojawia się on jako młody mężczyzna o imieniu Azariasz;

Przedstawił się w Księdze Tobiasza, iż jest jednym z „siedmiu aniołów” , którzy stoją w pogotowiu i wchodzą przed majestat Pański” (Tb 12, 15).

Występuje w niej pod postacią ludzką, przybiera pospolite imię Azariasz i ofiarowuje młodemu Tobiaszowi wędrującemu z Niniwy do Rega w Medi swoje towarzystwo i opiekę.

Ratuje go z wielu niebezpiecznych przygód, przepędza demona Asmodeusza, uzdrawia niewidomego ojca Tobiasza. Hebrajskie imię Rafael oznacza „Bóg uleczył”.

A  i my różnie zwracamy się do  swoich Aniołów.


Święty Aniele, Stróżu mój – módl się za nami.

Święty Aniele, przewodniku mój,

Święty Aniele, doradco mój,

Święty Aniele, duchowy bracie mój,

Święty Aniele, pomocniku mój,

Święty Aniele, pocieszycielu mój,

Święty Aniele, patronie mój,

Święty Aniele, obrońco mój,

Święty Aniele, wodzu mój,

Święty Aniele, od którego pochodzi zachęta do dobrego,

Święty Aniele, który mnie oświecasz,

Boże, który w niewysłowionej Opatrzności posyłasz nam, jako stróżów, Twoich świętych Aniołów,

spraw, abyśmy zawsze znajdowali u nich obronę

i cieszyli się ich towarzystwem w wieczności.

Przez Chrystusa Pana naszego.

Amen.

2 thoughts on “DOBROĆ ANIOŁÓW

  1. Mój Aniele…

    Mój Aniele!
    Najtroskliwszy opiekunie!
    Ty wiesz dobrze –
    Inaczej nie umiem!
    Przestań się już na mnie srożyć.
    Muszę czasem im przyłożyć!
    Zwłaszcza wtedy,
    gdy zamiary ich rozumiem.

    Mój Aniele!
    Ja pamiętam – Wybaczamy!
    Ale Twojej cierpliwości
    my nie mamy!
    Gdy człowika trafia szlag –
    to nie myśli: – Czym i jak? –
    Wali z mostu: – Popamiętasz mnie Pierunie

    Lubię to

  2. Nie zazdrościmy aniołom…

    Nie zazdrościmy aniołom,
    mimo, że je podziwiamy.
    Od Boga dobroć swą biorą,
    a my się o nią staramy.

    Lubimy tę swoją marność
    i to, że ktoś nas pokochał.
    Dzieciństwo i nieporadność
    i młodość, choć bywa płocha.

    Nie zazdrościmy aniołom –
    najwyżej, może czasami.
    Choć życie jest trudną szkołą –
    pragniemy być rodzicami.

    Kochamy naszych najbliższych,
    rodziny nasze i nacje.
    Nawet bez wzlotów najwyższych,
    lubimy swą sytuację.

    A kiedy jeszcze wierzymy
    w opiekę i miłość boską –
    przez życie swoje gonimy
    z tą naszą, ludzką beztroską.

    I tylko na końcu drogi,
    gdy mgła nam oczy przesłania,
    gdy chwieją się nam podłogi –
    najbardziej brak nam latania.

    Nie zazdrościmy aniołom…

    Lubię to

Skomentuj

